vrijdag, 10 augustus 2018 08:15

Leer aan de hand van deze video's alles over de Parker Solar Probe! Hot!

Artistieke impressie van de Parker Solar Probe in de buurt van de Zon. Artistieke impressie van de Parker Solar Probe in de buurt van de Zon. Foto: NASA

NASA gaat binnenkort de Parker Solar Probe in de ruimte brengen. Deze ruimtesonde, die werd genoemd naar de Amerikaanse wetenschapper Eugene Parker, moet veel dichter bij de Zon gebracht worden dan eender welk onbemand ruimtetuig ooit is geweest met als doel dat de Parker Solar Probe dwars door de corona van onze ster gaat vliegen. Met dit ambitieuze project hopen wetenschappers meer te leren over de zonnewind, de zonneatmosfeer en het inwendige van onze ster. Leer aan de hand van onderstaande video's alles over deze bijzondere ruimtesonde en zijn hoogtechnologische instrumenten!

Parker Solar Probe - Mission Overview

The Parker Solar Probe - A Mission to Touch the Sun

Why Won't it Melt? How NASA's Solar Probe will Survive the Sun

NASA's Parker Solar Probe explained in detail

NASA's Parker Solar Probe: It's Surprisingly Hard to Go to the Sun

Delta IV Parker Solar Probe: Integrating the Third Stage

Parker Solar Probe Instruments: SWEAP

Parker Solar Probe Instruments: WISPR

Parker Solar Probe Instruments: FIELDS

Parker Solar Probe Instruments: ISOIS

De Engelse astronoom John Russel Hind ontdekt de planetoïde 8 Flora. Deze planetoïde bevindt zich gemiddeld ongeveer 2,2 astronomische eenheden van de zon en is ongeveer 136×136×113 kilometer groot. Vanaf de Aarde gezien kan deze planetoïde tijdens opposities een magnitude van gemiddeld +8,7 bereiken. Tijdens gunstige opposities, wanneer de planetoïde zich in de buurt van haar perihelium bevindt, kan de helderheid oplopen tot +7,9.

De prachtige planetaire nevel NGC 6543 is terug te vinden in het sterrenbeeld Draco (Draak) en staat ook bekend als 'Cat's Eye Nebula' (Kattenoognevel). Planetaire nevels ontstaan wanneer oudere, lichte…