Spacepage steunen

Geschreven door Spacepage
Spacepage steunen

De medewerkers en beheerders van deze populaire website besteden dagelijks vele uren aan het onderhouden, updaten en het schrijven van nieuwsberichten en artikelen over sterrenkunde en ruimtevaart. Helaas draait Spacepage en haar subsites niet gratis. De donaties gaan integraal naar het draaiende houden van deze website en de andere websites van onze vereniging door het huren van serverruimte en de verschillende domeinnamen. Ook in de toekomst willen we onze vele bezoekers blijvend voorzien van het laatste nieuws op vlak van sterrenkunde en ruimtevaart en willen wij deze website verder blijven uitbreiden. Hiervoor hebben we dan ook uw hulp nodig!

Via onze donatiebalk zie je hoever we van onze jaarlijkse doelstelling verwijdert zijn, het vermeld percentage bevat zowel de donaties van deze website als deze van onze andere websites van de vereniging.

Hoe kan ik Spacepage steunen?

Via Paypal

Klik op de paypalknop in de rechterkolom.

Via overschrijving

U kunt deze website financieel steunen door een bedrag te storten op onderstaand rekeningnummer:

Spacepage - Parsec vzw
Stationsstraat 43/1-01
B-9990 Maldegem
IBAN nummer: BE41 7360 3543 8410 SWIFT: KREDBEBB
Mededeling: Steun Spacepage

Dank voor uw steun!

Spacepage wenst alvast iedereen te bedanken die reeds voor een financiële bijdrage heeft gezorgd voor deze website:

2021

• P. De Bruycker
  • J. Ruysen
  • «Uw naam hier?» Steun Spacepage!

2020

• A. Provo
  • E. Bryssinck
  • M. Klaassen

Dit gebeurde vandaag in 1910

In Londen overlijdt de Britse astronoom William Huggins. Hij bouwde een eigen observatorium en deed uitgebreide observaties van spectra van astronomische objecten. Zo ontdekte hij in 1861 dat de Zon en sterren voor een belangrijk deel uit waterstof bestaan. Hij was ook de eerste die een onderscheid aantoonde tussen nevels en melkwegstelsels. Huggins was ook de eerste die ontdekte dat het licht van sommige sterren een roodverschuiving hadden ondergaan en van ons af bewogen.

NGC 7662 is een prachtige planetaire nevel in het sterrenbeeld Andromeda van magnitude 8.6. De bijnaam van deze planetaire nevel is de 'Blauwe Sneeuwbal', een naam die het object niet…