maandag, 11 juli 2022 14:03

Bekijk op 11 en 12 juli LIVE de eerste foto's van de James Webb Space Telescope! Hot!

Bekijk op 11 en 12 juli LIVE de eerste foto's van de James Webb Space Telescope! Foto: NASA

Op dinsdag 12 juli 2022 worden de eerste beelden vrijgegeven die gemaakt zijn met de nieuwe James Webb Space Telescope. In de aanloop naar de langverwachte kleurenbeelden gaat de Amerikaanse president Joe Biden op 11 juli om 23u00 Belgische tijd de allereerste kleurenfoto aan het grote publiek tonen. Vorige week werd ook al een teaser vrijgegeven door een testfoto te tonen die gemaakt werd van 72 opnamen die in 32 uur tijd zijn gemaakt. De testfoto toont al mooi aan wat we mogen verwachten van de echte wetenschappelijke waarnemingen van de James Webb Space Telescope. Volg deze belangrijke bekendmakingen LIVE op Spacepage.be!

LIVESTREAM

Dit gebeurde vandaag in 1994

Vanop het Kennedy Space Center in Florida wordt het Amerikaanse ruimteveer Endeavour gelanceerd (STS-68) met aan boord zes astronauten. Tijdens deze bemande ruimtevlucht wordt aan aardobservatie gedaan met behulp van radartechnologie.

M41, of NGC 2287, is een heldere open sterrenhoop in het sterrenbeeld Canis Major (Grote Hond) die lijkt op M44 maar een heel stuk kleiner is. Nochtans wordt deze sterrenhoop…