maandag, 02 november 2020 13:26

Internationale ruimtestation ISS twintig jaar bemand: een overzicht in video's! Hot!

het Internationale Ruimtestation ISS. het Internationale Ruimtestation ISS. Foto: NASA

Op 2 november 2000 ging voor het eerst een bemanning van drie ruimtevaarders voor lange tijd aan boord van het internationale ruimtestation ISS. Sindsdien werd het ruimtestation permanent bemand en groeide dit uit tot een indrukwekkend ruimteverblijf dat bestaat uit tal van bewoonbare modules waarin verschillende ruimtevaarders permanent leven en werken. Tot op heden brachten 239 ruimtevaarders uit 19 verschillende landen een bezoek aan het ISS en werden meer dan 2 700 wetenschappelijke experimenten uitgevoerd. In dit artikel kan je aan de hand van interessante video's een kijkje nemen aan boord van het internationale ruimtestation ISS en kan je meer leren over de vele wetenschappelijke experimenten en onderdelen. Alvast veel kijkplezier!

20 years of the International Space Station: By the numbers

Grand tour of the International Space Station

Megastructures: The International Space Station

Life on the International Space Station

Space Station fitness

Top 5 Space Experiments

10 Coolest Experiments At the International Space Station

NASA Astronauts Space Walk Outside the ISS

Dit gebeurde vandaag in 1908

Boven het Russische Toenguska-gebied explodeert een object. De schaarse ooggetuigen in het zeer dunbevolkte gebied zagen een vuurbal uit de hemel neerdalen en in de lucht exploderen. Dit ging gepaard met een zeer harde knal. Als gevolg van deze krachtige explosie braken tot in een omtrek van 30 tot 40 kilometer bomen af aan de basis van de stam. De meest geaccepteerde verklaring is de ontploffing van een meteoriet op ongeveer acht kilometer boven het aardoppervlak. Doordat de explosie plaatsvond boven een afgelegen gebied kwam er maar één persoon om het leven.

Messier 42 (Orionnevel)