International Space Station (ISS)

Derde ATV koppelt zich aan ISS

donderdag, 29 maart 2012 17:30

Op donderdag 29 maart 2012 heeft de derde Europese ATV-vrachtmodule zich probleemloos vastgehecht aan het internationaal ruimtestation ISS. Het meer dan twintig ton zware onbemande ruimtetuig hechtte zich om 00u31 Belgische tijd boven de Stille Oceaan automatisch vast aan de Russische Zvezda module.

De twee Amerikaanse astronomen Alan Hale en Thomas Bopp ontdekken de komeet Hale-Bopp. De komeet was in 1997 gedurende lange tijd (18 maanden) met het blote oog zichtbaar en is wellicht hierdoor de meest geobserveerde komeet van de 20ste eeuw.

M101, ook wel het 'Windmolenstelsel' genaamd, is een groot spiraalvormig sterrenstelsel in het sterrenbeeld Ursa Major (Grote Beer). Het sterrenstelsel is vergelijkbaar met de iets grotere M33 en de iets…