Deepsky het volledige jaar door

Deep sky objecten waarnemen in november

Het waarnemen van deep sky objecten

Welke interessante deep sky objecten zijn er zoal te zien in de maand november? Elke maand zoekt Spacepage het voor jou uit. Aan de hand van een overzichtelijke sterrenkaart en verschillende tabellen kan je via dit artikel opzoeken welke deep sky objecten je in november zoal kan waarnemen. Om het de gebruiker gemakkelijk te maken, werden de tabellen ook opgesplitst afhankelijk van de gebruikte telescoop.

Deep sky objecten waarnemen in december

Het waarnemen van deep sky objecten

Welke interessante deep sky objecten zijn er zoal te zien in de maand december? Elke maand zoekt Spacepage het voor jou uit. Aan de hand van een overzichtelijke sterrenkaart en verschillende tabellen kan je via dit artikel opzoeken welke deep sky objecten je in december zoal kan waarnemen. Om het de gebruiker gemakkelijk te maken, werden de tabellen ook opgesplitst afhankelijk van de gebruikte telescoop.

Lancering vanop de Cape Canaveral lanceerbasis in Florida van de eerste Amerikaanse Orbiting Astronomical Observatory (OAO) ruimtetelescoop. Een stroompanne aan boord van deze satelliet leidde drie dagen na de lancering al tot het einde van deze missie. Op 7 december 1968 werd het Orbiting Astronomical Observatory 2 in de ruimte gebracht die tot januari 1973 succesvol functioneerde. Foto: NASA