Positie:
België
E-mail verzenden
(optioneel)
Overige gegevens:

Bij deze persoon kan je terecht voor al je opmerkingen, vragen of suggesties in verband met ruimtevaart. Aarzel dus niet om hem te contacteren en hij zal je vraag zo spoedig mogelijk beantwoorden!

In de Belgische stad Leuven overlijdt de Belgische katholieke priester, astronoom, kosmoloog en natuurkundige Georges Henri Joseph Edouard Lemaître. Zijn belangrijkste wetenschappelijke bijdragen leverde hij aan de algemene relativiteitstheorie en aan de kosmologie door zijn hypothese van het uitdijende heelal en als grondlegger van de oerknaltheorie.

NGC 281, ook gekend als IC 11, is een emissienevel van magnitude 7.3 en is terug te vinden in het sterrenbeeld Cassiopeia. Deze nevel bevindt zich in de Perseum-arm van…