Uitgebreid zoeken naar Deepsky objecten

Via dit formulier kunt u uitgebreid zoeken naar DeepSky objecten in de DeepSky database, u hoeft niet alle velden in te vullen om te zoeken. Van elk object kunt u een gedetailleerde fiche opvragen.

Objectnaam:
maximaal
Eenheid:
Atlas:
pagina:

Overlijden van Nicolaas Copernicus. Deze wiskundige en astronoom wordt beschouwd als de grondlegger van de heliocentrische theorie. Deze theorie stelt dat de Zon in het midden van het zonnestelsel staat en dat de planeten er omheen draaien, dit in tegenstelling tot het destijds gebruikelijke geocentrische wereldbeeld waarbij de Aarde werd geacht het centrum van het heelal te vormen.

M53, of NGC 5024, is een kleine bolvormige sterrenhoop in het sterrenbeeld Coma Berenices (Hoofdhaar). Deze bolhoop is één van de verst verwijderde die deel uitmaakt van de bekende Messiercatalogus.…