Zoeken naar Sterrenstelsels

Selecteer het sterrenbeeld en het type sterrenstelsel die u wenst op te zoeken. Klik daarna op op de knop om het zoeken te starten en de resultaten op het scherm te verkrijgen.
Van elk object kunt u uitgebreidere info opvragen, de positie aan de hemel berekenen of een sterrenkaart genereren.

en het type object:

Geboortedag van Neil Alden Armstrong. Op 20 juli 1969 zou Neil Armstrong als Amerikaanse astronaut eerste mens voet op de Maan zetten. Armstrong ging gedurende zijn carrière als astronaut tweemaal de ruimte in (Gemini 8 en Apollo 11). Foto: NASA

M36 is een open sterrenhoop in het sterrenbeeld Auriga (Voerman). De afstand tot het object werd bepaald op 4 100 lichtjaar en de leeftijd van M36 wordt geschat op 25…