Zoeken naar planetaire nevels

Selecteer het sterrenbeeld waarin u naar planetaire nevels wenst te zoeken. Klik daarna op op de knop om het zoeken te starten en de resultaten op het scherm te verkrijgen.
Van elk object kunt u uitgebreidere info opvragen, de positie aan de hemel berekenen of een sterrenkaart genereren.

De Apollo 16 Maanlander, met aan boord de astronauten John W. Young en Charles M. Duke, maakt een succesvolle landing op het oppervlak van de Maan. De landing was bijna op een ramp uitgelopen doordat tijdens de laatste meters het zicht vrijwel nihil was door opstuivend maanstof (door de gassen uit de daalmotor). Na de landing bleek dat één poot van de Maanlander slechts drie meter naast een diepe krater was neergekomen. Uiteindelijk verbleven de twee astronauten 71 uur op het oppervlak van de Maan en brachten ze 96 kilogram aan bodemstalen terug naar de Aarde. Foto: NASA