Spacepage steunen

Geschreven door Spacepage
Spacepage steunen

De medewerkers en beheerders van deze populaire website besteden dagelijks vele uren aan het onderhouden, updaten en het schrijven van nieuwsberichten en artikelen over sterrenkunde en ruimtevaart. Helaas draait Spacepage en haar subsites niet gratis. De donaties gaan integraal naar het draaiende houden van deze website en de andere websites van onze vereniging door het huren van serverruimte en de verschillende domeinnamen. Ook in de toekomst willen we onze vele bezoekers blijvend voorzien van het laatste nieuws op vlak van sterrenkunde en ruimtevaart en willen wij deze website verder blijven uitbreiden. Hiervoor hebben we dan ook uw hulp nodig!

Via onze donatiebalk zie je hoever we van onze jaarlijkse doelstelling verwijdert zijn, het vermeld percentage bevat zowel de donaties van deze website als deze van onze andere websites van de vereniging.

Hoe kan ik Spacepage steunen?

Via Paypal

Klik op de paypalknop in de rechterkolom.

Via overschrijving

U kunt deze website financieel steunen door een bedrag te storten op onderstaand rekeningnummer:

Spacepage - Parsec vzw
Stationsstraat 43/1-01
B-9990 Maldegem
IBAN nummer: BE41 7360 3543 8410 SWIFT: KREDBEBB
Mededeling: Steun Spacepage

Dank voor uw steun!

Spacepage wenst alvast iedereen te bedanken die reeds voor een financiële bijdrage heeft gezorgd voor deze website:

2018

• M. Coeckelbergs
  • «Uw naam hier?» Steun Spacepage!

2017

• J. Kalter
  • A. Provo
  • E. Bryssinck
  • M. Klaassen

De Engelse astronoom John Russel Hind ontdekt de planetoïde 8 Flora. Deze planetoïde bevindt zich gemiddeld ongeveer 2,2 astronomische eenheden van de zon en is ongeveer 136×136×113 kilometer groot. Vanaf de Aarde gezien kan deze planetoïde tijdens opposities een magnitude van gemiddeld +8,7 bereiken. Tijdens gunstige opposities, wanneer de planetoïde zich in de buurt van haar perihelium bevindt, kan de helderheid oplopen tot +7,9.

NGC 7789 is open sterrenhoop in het sterrenbeeld Cassiopeia van magnitude 6.7. Deze open sterrenhoop is makkelijk in een binoculair te zien als een wazig vlekje. Door de telescoop is…