Spacepage

Spacepage is nog steeds een gratis website. Haar medewerkers zetten zich dagdagelijks in om u als bezoeker te voorzien van het laatste nieuws op vlak van sterrenkunde en ruimtevaart. Om Spacepage draaiende te kunnen houden hebben we uw steun nodig! In deze categorie ontdekt u hoe u uw steentje kunt bijdragen.

De medewerkers en beheerders van deze populaire website besteden dagelijks vele uren aan het onderhouden, updaten en het schrijven van nieuwsberichten en artikelen over sterrenkunde en ruimtevaart. Helaas draait Spacepage zelf niet gratis. Veel van de financiële middelen gaan op in het draaiende houden van deze website door het huren van serverruimte en de verschillende domeinnamen. Ook in de toekomst willen we onze vele bezoekers blijvend voorzien van het laatste nieuws op vlak van sterrenkunde en ruimtevaart en willen wij deze website verder blijven uitbreiden. Hiervoor hebben we dan ook uw hulp nodig!

Vanop de Bajkonoer lanceerbasis wordt de 5,7 ton zware Luna 22 ruimtesonde gelanceerd. Op 2 juni 1974 kwam Luna 22 aan in een baan om de Maan waarna het ruimtetuig ondermeer onderzoek verrichtte naar het magnetische veld van de Maan, naar micrometeorieten, naar kosmische straling en naar de samenstelling van Maanrotsen. Luna 22 bleef uiteindelijk vijftien maanden lang foto's naar de Aarde sturen.

StarNights Starparty