Spacepage is nog steeds een gratis website. Haar medewerkers zetten zich dagdagelijks in om u als bezoeker te voorzien van het laatste nieuws op vlak van sterrenkunde en ruimtevaart. Om Spacepage draaiende te kunnen houden hebben we uw steun nodig! In deze categorie ontdekt u hoe u uw steentje kunt bijdragen.

Spacepage steunen

De medewerkers en beheerders van deze populaire website besteden dagelijks vele uren aan het onderhouden, updaten en het schrijven van nieuwsberichten en artikelen over sterrenkunde en ruimtevaart. Helaas draait Spacepage en haar subsites niet gratis. De donaties gaan integraal naar het draaiende houden van deze website en de andere websites van onze vereniging door het huren van serverruimte en de verschillende domeinnamen. Ook in de toekomst willen we onze vele bezoekers blijvend voorzien van het laatste nieuws op vlak van sterrenkunde en ruimtevaart en willen wij deze website verder blijven uitbreiden. Hiervoor hebben we dan ook uw hulp nodig!

Via onze donatiebalk zie je hoever we van onze jaarlijkse doelstelling verwijdert zijn, het vermeld percentage bevat zowel de donaties van deze website als deze van onze andere websites van de vereniging.

In de Franse gemeente Badonviller wordt Charles Messier geboren. Messier was een Franse astronoom die een bekende catalogus van 110 verre objecten zoals sterrenhopen, nevels en gaswolken heeft opgesteld. De Messierobjecten zijn vandaag de dag zeer geliefde deep-sky objecten onder amateur-astronomen en astrofotografen.

NGC 3079 is een spiraalvormig sterrenstelsel in het sterrenbeeld Ursa Major (Grote Beer). Het is een zogeheten 'edge-on' sterrenstelsel waardoor we, gezien vanop Aarde, van opzij kijken naar dit deep-sky…