Hulp voor bezoekers en leden

Hier vindt je het antwoord op enkele standaardvragen over Spacepage. Hoe kan men zich registreren of hoe kan iemand medewerker worden. Werd je vraag hier niet beantwoord? Contacteer ons dan via het contact-menu!

Ook u kunt een bijdrage leveren aan deze website als bezoeker, lid, vereniging of door medewerker te worden.
Spacepage wordt gebouwd door vrijwilligers die in hun vrije tijd de website onderhouden en voorzien van nieuwe informatie, ook u kunt hier deel van uitmaken! Iedereen, zowel jong als oud kan een bijdrage leveren aan deze website, of het nu voor een eenvoudig nieuwsartikel is, een review van een telescoop/boek, of een artikel over uw waarnemingsnachten, je kan het allemaal op de Spacepage website plaatsen. je hebt geen verplichtingen, je bepaalt helemaal zelf wat je wil doen en wat je zelf plaatst, enkel is enige activiteit wel het minste dat je kan doen.

Wat kan je zoal bijdragen op Spacepage, we sommen het even voor je op!

Spacepage is een actieve website die leeft! Wil jij ook deelmaken van de actieve Spacepage community en je steentje bijdragen aan de website? Heb je al altijd veel willen schrijven over de laatste astronomienieuwtjes of wil je schrijven over je favoriete astronomiehobby? Op Spacepage kan het allemaal!

Vanop de Bajkonoer lanceerbasis wordt de 100ste militaire Russische satelliet gelanceerd (Kosmos 100). Eenmaal in de ruimte krijgen alle Russische militaire satellieten de benaming 'Kosmos' met een opeenvolgend nummer. Tijdens deze lancering wordt de derde Russische Meteor-1 weersatelliet met behulp van een Vostok draagraket in een lage baan om de Aarde gebracht.

M30, ook gekend als NGC 7099, is een bolvormige sterrenhoop in het sterrenbeeld Capricornus. De cluster telt opvallend weinig variabele sterren. Zo onderzochten astronoom een 500tal leden en vond slechts…