Hulp voor bezoekers en leden

Hier vindt je het antwoord op enkele standaardvragen over Spacepage. Hoe kan men zich registreren of hoe kan iemand medewerker worden. Werd je vraag hier niet beantwoord? Contacteer ons dan via het contact-menu!

Hoe kunt u een bijdrage leveren aan deze website?

Ook u kunt een bijdrage leveren aan deze website als bezoeker, lid, vereniging of door medewerker te worden.
Spacepage wordt gebouwd door vrijwilligers die in hun vrije tijd de website onderhouden en voorzien van nieuwe informatie, ook u kunt hier deel van uitmaken! Iedereen, zowel jong als oud kan een bijdrage leveren aan deze website, of het nu voor een eenvoudig nieuwsartikel is, een review van een telescoop/boek, of een artikel over uw waarnemingsnachten, je kan het allemaal op de Spacepage website plaatsen. je hebt geen verplichtingen, je bepaalt helemaal zelf wat je wil doen en wat je zelf plaatst, enkel is enige activiteit wel het minste dat je kan doen.

Wat kan je zoal bijdragen op Spacepage, we sommen het even voor je op!

Hoe kan men medewerker worden op Spacepage?

Spacepage is een actieve website die leeft! Wil jij ook deelmaken van de actieve Spacepage community en je steentje bijdragen aan de website? Heb je al altijd veel willen schrijven over de laatste astronomienieuwtjes of wil je schrijven over je favoriete astronomiehobby? Op Spacepage kan het allemaal!

In de Franse gemeente Badonviller wordt Charles Messier geboren. Messier was een Franse astronoom die een bekende catalogus van 110 verre objecten zoals sterrenhopen, nevels en gaswolken heeft opgesteld. De Messierobjecten zijn vandaag de dag zeer geliefde deep-sky objecten onder amateur-astronomen en astrofotografen.

NGC 3079 is een spiraalvormig sterrenstelsel in het sterrenbeeld Ursa Major (Grote Beer). Het is een zogeheten 'edge-on' sterrenstelsel waardoor we, gezien vanop Aarde, van opzij kijken naar dit deep-sky…