Spacepage

Handige links

Handige links

Ontdek via deze pagina tientallen handige links naar websites over ruimtevaartbedrijven, ruimtevaartorganisaties, fabrikanten van telescopen, sterrenkundige observatoria, astronomische instanties, magazines, apps en online astroshops.

Spacepage dochterpagina's

Ruimtevaartagentschappen

Internationale bedrijven actief in de ruimtevaart

Commerciële lanceerbedrijven

Astronomische instanties

Vlaamse Volkssterrenwachten

Astronomische observatoria (wereldwijd)

Fabrikanten telescopen

Magazines

Apps

Astroshops

Dit gebeurde vandaag in 2003

Het Sub-Millimeter Array (SMA) observatorium in Hawaii wordt officieel in gebruik genomen. Dit observatorium bestaat uit acht schotelantennes met een diameter van zes meter die als interferometer gebruikt worden voor astronomische waarnemingen in submillimetergolflengtes. Het SMA is in handen van het Smithsonian Astrophysical Observatory en het Academia Sinica Institute of Astronomy and Astrophysics.

NGC 925 is een balkspiraalstelsel dat zich twee graden ten oosten bevindt van de ster gamma Tri in het sterrenbeeld Triangulum (Driehoek). Dit sterrenstelsel heeft magnitude 9.9 en staat 28,1…