Spacepage informatie

In dit informatiecentrum leert u meer over de geschiedenis van Spacepage en de overkoepelende vzw rond de websites van Parsec vzw.

Handige links

Het internet is vandaag de dag een onmisbare tool geworden in het opzoeken van informatie. Ontdek via deze pagina tientallen handige links naar websites over ruimtevaartbedrijven, ruimtevaartorganisaties, fabrikanten van telescopen, sterrenkundige observatoria, astronomische instanties, magazines, apps en online astroshops.

Vanop de Cape Canaveral lanceerbasis in Florida wordt de eerste Mariner ruimtesonde gelanceerd met behulp van een Atlas-Agena B raket. Het doel van deze missie was een scheervlucht langs de planeet Venus maar omwille van verschillende technische problemen heeft men de draagraket 293 seconden na lift-off moeten vernietigen aangezien de raket niet meer bestuurbaar was en uit koers raakte. Foto: NASA