Spacepage
Spacepage informatie

In dit informatiecentrum leert u meer over de geschiedenis van Spacepage en de overkoepelende vzw rond de websites van Parsec vzw.

Ontdek via deze pagina tientallen handige links naar websites over ruimtevaartbedrijven, ruimtevaartorganisaties, fabrikanten van telescopen, sterrenkundige observatoria, astronomische instanties, magazines, apps en online astroshops.

Spacepage dochterpagina's

Vanop de Bajkonoer lanceerbasis wordt de 5,7 ton zware Luna 22 ruimtesonde gelanceerd. Op 2 juni 1974 kwam Luna 22 aan in een baan om de Maan waarna het ruimtetuig ondermeer onderzoek verrichtte naar het magnetische veld van de Maan, naar micrometeorieten, naar kosmische straling en naar de samenstelling van Maanrotsen. Luna 22 bleef uiteindelijk vijftien maanden lang foto's naar de Aarde sturen.

StarNights Starparty