Spacepage informatie

In dit informatiecentrum leert u meer over de geschiedenis van Spacepage en de overkoepelende vzw rond de websites van Parsec vzw.

Handige links

Het internet is vandaag de dag een onmisbare tool geworden in het opzoeken van informatie. Ontdek via deze pagina tientallen handige links naar websites over ruimtevaartbedrijven, ruimtevaartorganisaties, fabrikanten van telescopen, sterrenkundige observatoria, astronomische instanties, magazines, apps en online astroshops.

Dit gebeurde vandaag in 1988

Israël brengt zijn eerste satelliet op eigen kracht in de ruimte en wordt hierdoor de achtste natie dat vrachten in de ruimte kan brengen. De Ofeq 1 satelliet is een spionagesatelliet en wordt met behulp van een Shavit raket tot in een lage baan om de Aarde gebracht.

M61 is een van de grotere sterrenstelsels dat deel uitmaakt van de bekende 'Virgocluster'. Dit spiraalvormig sterrenstelsel heeft een schijnbare diameter van 6' wat op een afstand van 60 miljoen…