Reviews

Klik op een categorie of afbeelding om reviews te bekijken
» Stuur ook uw review op naar Spacepage! «

Dit gebeurde vandaag in 1965

Vanop de Cape Canaveral lanceerbasis in Florida wordt met een Delta D raket de Intelsat I satelliet, ook wel 'Early Bird' genoemd, in de ruimte gebracht. De satelliet kwam aanvankelijk terecht in een geosynchrone baan. Na diverse manoeuvres kwam Intelsat I op 14 april 1965 in een geostationaire baan op 28° westerlengte terecht. Dit was 's werelds eerste commerciële communicatiesatelliet. Intelsat I functioneerde aanzienlijk langer dan de ontwerpers hadden gehoopt. In plaats van de geplande anderhalf jaar bleef de veertig kilogram zware satelliet (met onderbreking) bijna vier jaar in gebruik. Foto: NASA

Stuur ook uw review in!

Ben je een amateur astronoom die graag schrijft over zijn ervaringen met telescopen, oculairs of ander astronomisch materiaal? Stuur ons uw review met foto's naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. zodat anderen over uw ervaringen kunnen leren. De reviews verschijnen op Spacepage en in het Guidestar magazine.

M98 is een spiraalvormig sterrenstelsel in het sterrenbeeld Coma Berenices (Hoofdhaar) dat tot de bekende Virgocluster van sterrenstelsels behoort. Opmerkelijk aan dit sterrenstelsel is dat het zich naar ons toe…