Reviews

Klik op een categorie of afbeelding om reviews te bekijken
» Stuur ook uw review op naar Spacepage! «

Dit gebeurde vandaag in 1978

Een Amerikaanse Delta raket brengt vanop de Cape Canaveral lanceerbasis de röntgensatelliet Einstein Observatory (HEAO-2) in de ruimte. Dit was de tweede satelliet van NASA's High Energy Astrophysical Observatories (HEAO). Het Einstein Observatory bleef tot april 1981 operationeel waarna de satelliet in maart 1982 opbrandde in de atmosfeer van de Aarde. Foto: NASA

Stuur ook uw review in!

Ben je een amateur astronoom die graag schrijft over zijn ervaringen met telescopen, oculairs of ander astronomisch materiaal? Stuur ons uw review met foto's naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. zodat anderen over uw ervaringen kunnen leren. De reviews verschijnen op Spacepage en in het Guidestar magazine.

M71 is een nabijgelegen sterrenhoop in het sterrenbeeld Sagitta (Pijl) waarvan de classificatie ervan jarenlang in vraagteken werd gesteld. Het object lijkt te schaars om een bolvormige sterrenhoop te zijn…