vrijdag, 01 februari 2019 07:31

De mooiste foto's van de InSight Marslander Hot!

Foto van het Marsoppervlak genomen door de InSight Marslander. Foto van het Marsoppervlak genomen door de InSight Marslander. Foto: NASA/JPL

Op 26 november 2018 heeft het Amerikaanse onbemande ruimtetuig InSight, na een reis van zeven maanden, een zachte landing gemaakt op het oppervlak van de planeet Mars. De InSight Marslander moet als eerste ruimtetuig ooit in de Marsbodem boren zodat wetenschappers meer kunnen leren over het inwendige van deze planeet. Vanop de kale vlakte, Elysium Planitia, waar InSight is geland, zal de Marslander ook onderzoeken of er op deze planeet aardbevingen voorkomen en zal men het weer op Mars uitvoerig bestuderen. Via dit artikel kan je een overzicht terugvinden van de mooiste foto's die InSight terug naar de Aarde stuurt.

Op 26 november 2018 stuurde InSight meteen na zijn landing op Mars deze foto terug naar de Aarde - Foto: NASA/JPL

Kort na de landing op Mars maakte de Instrument Deployment Camera (IDC) aan boord van InSight
deze opname van het Marsoppervlak - Foto: NASA/JPL

Foto van het Marsoppervlak gezien vanaf de robotarm aan boord van de InSight Marslander - Foto: NASA/JPL

Eerste selfie van de InSight Marslander - Foto: NASA/JPL

Op 19 december 2018 plaats de robotarm van de InSight Marslander de seismometer
op het oppervlak van Mars - Foto: NASA/JPL

Dit gebeurde vandaag in 1988

Israël brengt zijn eerste satelliet op eigen kracht in de ruimte en wordt hierdoor de achtste natie dat vrachten in de ruimte kan brengen. De Ofeq 1 satelliet is een spionagesatelliet en wordt met behulp van een Shavit raket tot in een lage baan om de Aarde gebracht.

M61 is een van de grotere sterrenstelsels dat deel uitmaakt van de bekende 'Virgocluster'. Dit spiraalvormig sterrenstelsel heeft een schijnbare diameter van 6' wat op een afstand van 60 miljoen…