vrijdag, 01 februari 2019 07:31

De mooiste foto's van de InSight Marslander Hot!

Foto van het Marsoppervlak genomen door de InSight Marslander. Foto van het Marsoppervlak genomen door de InSight Marslander. Foto: NASA/JPL

Op 26 november 2018 heeft het Amerikaanse onbemande ruimtetuig InSight, na een reis van zeven maanden, een zachte landing gemaakt op het oppervlak van de planeet Mars. De InSight Marslander moet als eerste ruimtetuig ooit in de Marsbodem boren zodat wetenschappers meer kunnen leren over het inwendige van deze planeet. Vanop de kale vlakte, Elysium Planitia, waar InSight is geland, zal de Marslander ook onderzoeken of er op deze planeet aardbevingen voorkomen en zal men het weer op Mars uitvoerig bestuderen. Via dit artikel kan je een overzicht terugvinden van de mooiste foto's die InSight terug naar de Aarde stuurt.

Op 26 november 2018 stuurde InSight meteen na zijn landing op Mars deze foto terug naar de Aarde - Foto: NASA/JPL