zondag, 31 mei 2020 10:08

Volg LIVE de koppeling van de eerste bemande Crew Dragon ruimtecapsule aan het ISS Hot!

Artistieke impressie van de Crew Dragon net voor de koppeling met het ruimtestation. Artistieke impressie van de Crew Dragon net voor de koppeling met het ruimtestation. Foto: NASA/SpaceX

Na de geslaagde lancering op zaterdag 30 mei 2020 van de eerste bemande Crew Dragon ruimtecapsule van SpaceX moet deze nieuwe ruimtecapsule zich nu vastmaken aan het internationale ruimtestation ISS. Eén van de belangrijkste doelstellingen tijdens deze bemande testmissie is het koppelen van deze nieuwe ruimtecapsule met het internationale ruimtestation ISS zodat de twee astronauten, Bob Behnken en Doug Hurley, kunnen werken en leven aan boord van het ruimtestation. Deze belangrijke koppeling is voorzien voor 16u29 Belgische tijd. Dankzij dit artikel kan u deze koppeling hier LIVE volgen!

Volg hier LIVE de lancering:

Dit gebeurde vandaag in 1999

De Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA verliest het contact met de Mars Climate Orbiter ruimtesonde toen het ruimtetuig zich achter de planeet Mars begaf. Het verlies van de ruimtesonde bleek veroorzaakt te zijn door menselijke fouten. Hierdoor benaderde de ruimtesonde Mars veel te laag en brandde deze vervolgens op in de atmosfeer. Foto: NASA

M95, ook gekend als NGC 3351, behoort samen met M96 en M105 tot de Leo-1 groep van sterrenstelsels. De onderlinge afstand tussen de twee eerste bedraagt slechts 42' waardoor ze…