zondag, 31 mei 2020 10:08

Volg LIVE de koppeling van de eerste bemande Crew Dragon ruimtecapsule aan het ISS Hot!

Artistieke impressie van de Crew Dragon net voor de koppeling met het ruimtestation. Artistieke impressie van de Crew Dragon net voor de koppeling met het ruimtestation. Foto: NASA/SpaceX

Na de geslaagde lancering op zaterdag 30 mei 2020 van de eerste bemande Crew Dragon ruimtecapsule van SpaceX moet deze nieuwe ruimtecapsule zich nu vastmaken aan het internationale ruimtestation ISS. Eén van de belangrijkste doelstellingen tijdens deze bemande testmissie is het koppelen van deze nieuwe ruimtecapsule met het internationale ruimtestation ISS zodat de twee astronauten, Bob Behnken en Doug Hurley, kunnen werken en leven aan boord van het ruimtestation. Deze belangrijke koppeling is voorzien voor 16u29 Belgische tijd. Dankzij dit artikel kan u deze koppeling hier LIVE volgen!

Volg hier LIVE de lancering:

Dit gebeurde vandaag in 1938

De Amerikaanse astronoom Seth Barnes Nicholson ontdekt vanop het Mount Wilson Observatory de Jupitermaan Lysithea. Deze maan heeft een gemiddelde diameter van 18 kilometer en is één van de kleinste manen die tot nog toe zijn ontdekt. Over Lysithea is tot op heden zeer weinig bekend en astronomen vermoeden dat deze maan afkomstig is uit een ander deel van het zonnestelsel. Foto: NASA

NGC 2841 is een helder spiraalvormig sterrenstelsel in het sterrenbeeld Ursa Major (Grote Beer). In kleine telescopen lijkt dit deep-sky object op een elliptisch sterrenstelsel maar in grotere telescopen is…