Het is mogelijk om op een eenvoudige manier kleine raketjes te bouwen. De raketjes zijn ongevaarlijk, milieuvriendelijk en halen om en bij de 15 meter zonder uitbreidingen en optimalisaties. Als je de raket uitbreid kan deze veel hoger gaan en hoogtes bereiken van 30 tot 70 meter!

Als je een raket wil bouwen, lees dan eerst de onderstaande handleiding zeer aandachtig en let op de details. Onder de eenvoudige handleiding van de raket gaan we iets dieper in op uitbreidingen van onze waterraket.

Mars Express was de eerste Europese onbemande Marsverkenner. Het ruimtetuig werd op 2 juni 2003 gelanceerd door een Soyuz-FG draagraket vanop de Baikonur lanceerbasis in Kazachstan. Naast de hoofdsonde werd ook nog de kleine lander Beagle 2 naar Mars meegestuurd waarmee men helaas alle contact verloor kort nadat deze zich loskoppelde van de Mars Express. Ondanks het verlies van Beagle 2 mag de Europese planetaire ruimtesonde Mars Express omschreven worden als één van de grootste successen uit de Europese ruimtevaart.

Regens van kosmische stralen worden voortdurend op de Aarde uitgestort. We kunnen er niet aan ontkomen, zelfs niet als we binnenshuis gaan zitten, want kosmische straling is in staat dwars door bakstenen en cement heen te dringen. Kosmische stralen zijn deeltjes met een ongelooflijke energie, die van buiten en van in ons zonnestelsel komen.

Poollicht, ook wel 'aurora' of 'noorderlicht' genoemd, is een prachtig lichtverschijnsel dat in de duisternis in de atmosfeer van de Aarde te zien is. Dit fenomeen is vooral in de hoge geografische breedtes te zien (60 en 70 graden noorder- of zuiderbreedte) wat ook betekent dat poollicht het vaakst waargenomen wordt in de winter. Wanneer de Zon echter een periode van hoge activiteit kent, kunnen we ook poollicht in België en Nederland zien.

Het Amerikaanse Mars Exploration Rover ruimteprogramma is ongetwijfeld tot op heden één van de meest complexe en succesvolle ruimtemissies voor de studie van de planeet Mars. Het ruimteprogramma bestond uit twee vrijwel identieke robotwagentjes die in 2004 een zachte landing maakten op het oppervlak van Mars. Vandaag de dag (augustus 2012) rijdt nog steeds één van de twee rovers rond op het oppervlak van de 'rode planeet'. De missie van de tweede rover, Spirit, werd op 25 mei 2011 officieel stopgezet.

Area 51 is een uiterst geheime militaire testbasis die officieel als detachement 3 van de Luchtmachtbasis Edwards, Californië, wordt beheerd. Area 51 is niet de echte naam voor de basis. Het was een term die op kaarten uit 1950 tot 1960 werd gebruikt om het ongebruikte land rond het Groom Lake te identificeren. Andere namen die men gebruikt voor deze basis zijn: Skunkworks, Dreamland, Groom Lake Military Base, Watertown, The Ranch, Paradise Ranch en The Box. Hoewel Area 51 de officiële naam was voor de faciliteit tot vlak voor 1990, werd de naam aangepast in het technische Centrum voor testvluchten van de Luchtmacht, detachement 3.

Wat is dit mysterieus wezen? Is dit een mislukt proefdier dat gemuteerd is? Is dit enkel en alleen een mythe of is dit een buitenaards wezen? In dit artikel gaan we op zoek naar wat 'El chupacabra' echt is.

Zelfs als er buitenaards leven bestaat, dan kunnen we het niet bereiken omdat de huidige stand van de techniek ons nog niet in staat stelt om met een bemand ruimtetuig dergelijke grote afstanden af te leggen. Hiervoor heeft men andere middelen gebruikt om contact te leggen zoals het sturen van onbemande sondes die grote afstanden kunnen afleggen.

De Engelse astronoom John Russel Hind ontdekt de planetoïde 8 Flora. Deze planetoïde bevindt zich gemiddeld ongeveer 2,2 astronomische eenheden van de zon en is ongeveer 136×136×113 kilometer groot. Vanaf de Aarde gezien kan deze planetoïde tijdens opposities een magnitude van gemiddeld +8,7 bereiken. Tijdens gunstige opposities, wanneer de planetoïde zich in de buurt van haar perihelium bevindt, kan de helderheid oplopen tot +7,9.

NGC 7789 is open sterrenhoop in het sterrenbeeld Cassiopeia van magnitude 6.7. Deze open sterrenhoop is makkelijk in een binoculair te zien als een wazig vlekje. Door de telescoop is…