Het zonnestelsel

Onze Aarde is een van de acht planeten van het zonnestelsel, een verzameling van hemellichamen waaronder planeten, dwergplaneten, manen, kometen en planetoïden die allemaal rond een centrale ster draaien: de Zon. In deze sectie is informatie terug te vinden over de verschillende types objecten die terug te vinden zijn in ons zonnestelsel.

De Britse astronoom van Duitse afkomst William Herschel ontdekt voor het eerst de centrale ster in de planetaire nevel NGC 1514 die zich in het sterrenbeeld Stier bevindt. Deze nevel is ook gekend onder de naam 'Crystal Ball Nebula'.

M71 is een nabijgelegen sterrenhoop in het sterrenbeeld Sagitta (Pijl) waarvan de classificatie ervan jarenlang in vraagteken werd gesteld. Het object lijkt te schaars om een bolvormige sterrenhoop te zijn…