Spacepage
Het zonnestelsel

Onze Aarde is een van de acht planeten van het zonnestelsel, een verzameling van hemellichamen waaronder planeten, dwergplaneten, manen, kometen en planetoïden die allemaal rond een centrale ster draaien: de Zon. In deze sectie is informatie terug te vinden over de verschillende types objecten die terug te vinden zijn in ons zonnestelsel.

Vanop de Bajkonoer lanceerbasis wordt de 5,7 ton zware Luna 22 ruimtesonde gelanceerd. Op 2 juni 1974 kwam Luna 22 aan in een baan om de Maan waarna het ruimtetuig ondermeer onderzoek verrichtte naar het magnetische veld van de Maan, naar micrometeorieten, naar kosmische straling en naar de samenstelling van Maanrotsen. Luna 22 bleef uiteindelijk vijftien maanden lang foto's naar de Aarde sturen.

StarNights Starparty