Het zonnestelsel

Onze Aarde is een van de acht planeten van het zonnestelsel, een verzameling van hemellichamen waaronder planeten, dwergplaneten, manen, kometen en planetoïden die allemaal rond een centrale ster draaien: de Zon. In deze sectie is informatie terug te vinden over de verschillende types objecten die terug te vinden zijn in ons zonnestelsel.

Vanop de Cape Canaveral lanceerbasis in Florida wordt de eerste Mariner ruimtesonde gelanceerd met behulp van een Atlas-Agena B raket. Het doel van deze missie was een scheervlucht langs de planeet Venus maar omwille van verschillende technische problemen heeft men de draagraket 293 seconden na lift-off moeten vernietigen aangezien de raket niet meer bestuurbaar was en uit koers raakte. Foto: NASA