Spacepage redactie
Positie:
De AEG Spacepage Redactie
E-mail verzenden
Overige gegevens:

Via de Spacepage redactie kunt u alle vragen kwijt over eender welk artikel op de Spacepage website, we zorgen ervoor dat de vragen goed behandeld worden. Langs deze weg kunt u ook navraag doen inzake medewerkerschap en bij eventuele problemen hen contacteren.

Melden van fouten/uitbreidingen in artikelen:

• Vermeld duidelijk in welk artikel de fout of onvolkomendheid voorkomt.
  • Vermeld eventueel de URL van het bewuste artikel
  • U mag gerust suggesties doen ter verbetering van het artikel

In de Belgische stad Leuven overlijdt de Belgische katholieke priester, astronoom, kosmoloog en natuurkundige Georges Henri Joseph Edouard Lemaître. Zijn belangrijkste wetenschappelijke bijdragen leverde hij aan de algemene relativiteitstheorie en aan de kosmologie door zijn hypothese van het uitdijende heelal en als grondlegger van de oerknaltheorie.

NGC 281, ook gekend als IC 11, is een emissienevel van magnitude 7.3 en is terug te vinden in het sterrenbeeld Cassiopeia. Deze nevel bevindt zich in de Perseum-arm van…