Spacepage redactie
Positie:
De AEG Spacepage Redactie
E-mail verzenden
Overige gegevens:

Via de Spacepage redactie kunt u alle vragen kwijt over eender welk artikel op de Spacepage website, we zorgen ervoor dat de vragen goed behandeld worden. Langs deze weg kunt u ook navraag doen inzake medewerkerschap en bij eventuele problemen hen contacteren.

Melden van fouten/uitbreidingen in artikelen:

• Vermeld duidelijk in welk artikel de fout of onvolkomendheid voorkomt.
  • Vermeld eventueel de URL van het bewuste artikel
  • U mag gerust suggesties doen ter verbetering van het artikel

De Engelse astronoom John Russel Hind ontdekt de planetoïde 8 Flora. Deze planetoïde bevindt zich gemiddeld ongeveer 2,2 astronomische eenheden van de zon en is ongeveer 136×136×113 kilometer groot. Vanaf de Aarde gezien kan deze planetoïde tijdens opposities een magnitude van gemiddeld +8,7 bereiken. Tijdens gunstige opposities, wanneer de planetoïde zich in de buurt van haar perihelium bevindt, kan de helderheid oplopen tot +7,9.

NGC 7789 is open sterrenhoop in het sterrenbeeld Cassiopeia van magnitude 6.7. Deze open sterrenhoop is makkelijk in een binoculair te zien als een wazig vlekje. Door de telescoop is…